Frugt
Fantasien starter her

Frugt

Her på KREATIT.DK vil jeg komme med forslag til FRUGT, som kan være med i madpakken.Grønsager

Mange børn må stå tidligt op, og ofte har en lang dag i skole + skolefritids-ordning. Nogle børn får måske morgenmad i skolefritidsordningen, når de kommer i skole tidlig om morgen. Andre børn spiser hjemmefra.

Da børnehavebørn og op til 3. klassetrin ofte føler sig sultne før de skal spise deres madpakke, så kan det være godt med en bolle eller et stykke frugt.

6 om dagen

Det officielle kostråd anbefaler, at vi spiser 6 stykker frugt og grønt om dagen. 6 om dagen hed kampangen, som det officielle kostråd langserede. 6 stykker fruft og grønt = 600 gram. Et stykke frugt til ca. 100 gram.

Det officielle kostråd anbefaler, at børn mellem 4 og 10 år skal have 3-5 stykker frugt og grønt om dagen.

Frugt og grønt indeholder kostfibre, vitaminer, miniraler og andre sunde stoffer. De mætter godt og giver mange smagsindtryk. Derudover så indeholder de kun få kalorier, så børn og voksne kan bare spise løs af dem.

Noget er nemt, at have med i madpakken er som følger:

  • Gulerødder
  • Tomater
  • Peberfrugt
  • Avokado
  • Kiwi
  • Blomkål
  • Agurker
  • Majs - kræver nok en ske
  • Æbler

    kreatit.dk
    9432609